تماس با ما : 09131124046

سفال یا آجر | تفاوت آجر با سفال

سفال یا آجر | تفاوت آجر با سفال

سفال یا آجر | تفاوت آجر با سفال

سفال یا آجر بخریم؟ کدام بهتر است؟ تفاوت آجر با سفال چیست؟ کدام هزینه تمام شده کار را پایین‌تر می کند؟ در هنگام مقایسه سفال یا آجر، باید توجه داشت که هر دوی این مواد با نصب دقیق می توانند دیواری جذاب و از نظر ساختاری سالم ایجاد کنند. اما تا حد زیادی متفاوت هستند و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. در زیر نکاتی راجع‌به تفاوت آجر با سفال وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در انتخاب متریال ساخت و ساز، توجه کنید.سفال با فشار دادن خاک رس مرطوب در قالب ها، سپس خشک کردن و پختن آنها در کوره ایجاد می شوند. آجر و خاک رس با هم یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی را تشکیل می دهند. در واقع آجر سفالی جزئی از انواع آجرها هستند و جدا از هم نیستند. آجر یا سفال در بسیاری از سازه های باستانی مستحکم در سراسر جهان یافت می شوند. آجرهای سفالی از خاک رس سخت شده هستند و بیشتر مایل به قرمز به نظر می رسند.

 

در اصل این اندازه و ملات است که سفال یا آجر را از هم سوا می کند. سفال اگر در قالب بزرگتر ریخته شود بلوک سفالی تولید می شود و با ید سفال را با بلوک مقایسه کنیم. اما اگر در قالب آجری ریخته شود نتیجه آجر سفالی است و باید آجر سفالی را با آجر سیمانی مقایسه کرد.

 

آجر انواع مختلفی نظیر سیمانی، سفالی و…دارد. همه اینها به نوعی هم خانواده هستند و جدا کردن آنها، قدری دشوار است. اما امروز ما به تفاوت و ویژگی های اصلی آجر سیمانی با آجر سفالی می پردازیم تا بفهمیم تفاوت آجر با سفال چیست و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام را بخریم.

 

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


مزایا و ویژگی های آجر سفالی چیست؟
کاربردهای آجر سفال
بلوک سقفی چیست؟
آجر سفال فوم دار چیست؟
انواع آجر سفال چیست؟
تاریخچه آجر سفال چیست؟