تماس با ما : 09131124046

رنگ و بافت آجر های سفالی

رنگ و بافت آجر های سفالی

رنگ و بافت آجر های سفالی

هر نوع سفال یا آجر در رنگ های بسیار متنوعی موجود هستند. گاهی آجرهای بافت دار و سوراخ دار با آجرهای سفالی نیز موجود است. نکته ای که در مورد آجرهای بتنی باید به آن توجه کرد این است که سریع رنگ نمی شوند و به مرور زمان محو می شوند.

وزن

 

آجر یا سفال هر دو مصالح سنگینی هستند، اما وزن دقیق آنها به مصالح مورد استفاده، اندازه بلوک ها و نوع ساخت بستگی دارد. مثلا وزن آجر سفالی استاندارد حدود ۲.۲ کیلوگرم است، از سوی دیگر، یک بلوک سیمانی می تواند تا ۱۵ کیلوگرم وزن داشته باشد. این بستگی به نوع مصالح به کار بسته شده دارد، به‌طور مثال بلوک سبک که از انواع بلوک سیمانی است بدلیل استفاده از پوکه و پرس، وزن خیلی پایین‌تر و کیفیت خیلی بالاتری نسبت به بلوک های قدیمی دارد.

 

عمر مفید

 

ماندگاری آجر سیمانی کمتر از آجرهای سفالی است. بتن برای حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سال به خوبی کار می کند، در حالی که آجرهای سفالی به مدت ۱۰۰۰ سال و بیشتر شناخته شده اند.

قوی و بادوام – استحکام فشاری بالا

 

آجرهای سیمانی مخصوصا آجر سبک دوام بالاتری نسبت به محصولات سفالی نظیر آجرهای سفالی دارند. اگر در انتخاب سفال و بلوک سیمانی نیز به تردید برخورده اید و نمی دانید که بلوک سیمانی بهتر است یا سفالی؟ به لینک درج شده مراجعه کنید.

 

کلی موارد دیگر از خصوصیات و تفاوت آجر با سفال به مرور ذکر خواهیم کرد. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند که تفاوت بین سفال یا آجر را درک کنید. همچنین توانسته باشید آجرهای ساختمانی عالی را برای پروژه خود انتخاب کنید.

 

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


مزایا و ویژگی های آجر سفالی چیست؟
کاربردهای آجر سفال
بلوک سقفی چیست؟
آجر سفال فوم دار چیست؟
انواع آجر سفال چیست؟
تاریخچه آجر سفال چیست؟